Doorzoek website

Social Impact Services

Ondersteuning bij sociaal ondernemen

Anders denken, anders doen.

Consolid ondersteunt uw bedrijf bij uw sociale ambities en verplichtingen. Zoals het voldoen aan uw Social Return On Investment (SROI) verplichting, het realiseren van sociale en MVO-ambities en het behalen van MVO-validatie zoals een keurmerk. Maar ook bij het opstellen van een sociaal jaarverslag. In het complexe woud van regels en richtlijnen helpen wij structuur aan te brengen. Met onze zelfontwikkelde Social Impact Scan identificeren wij flexkrachten met een afstand tot de arbeidsmarkt. Aanvullend werven wij doelgroepgericht en detacheren deze flexkrachten bij u.

Met Social Impact Services zorgen wij voor een maximaal rendement bij het behalen van uw SROI-verplichting en MVO-doelstelling.

Proven concepts

AH online

bezorgers

FACTS & FIGURES

Businesspartner: Albert Heijn
Campagneperiode: Doorlopend
Marketingstrategie: Online (job) ads
Opdracht: 20 nieuwe bezorgers p.w.

Axxicom passagiersassistent

FACTS & FIGURES

Businesspartner: Axxicom
Campagneperiode: Jan 2023 - Jun 2023
Marketingstrategie: Online (job) ads
Opdracht: 144 passagiersassistenten

Connexxion buschauffeurs

FACTS & FIGURES

Businesspartner: Transdev
Campagneperiode: Doorlopend
Marketingstrategie: Cross-channel
Opdracht: 100 chauffeurs per jaar

Wilt u meer weten over?

Social Impact Services

Arbeidsmarktscan

Met de Intelligence Group als collaboratieve partner, zijn we aangesloten op het doelgroependashboard. Dit dashboard maakt de arbeidsmarkt voor ons realtime inzichtelijk. Dit kan in de breedte zijn, maar ook op gespecificeerd niveau, zoals gefilterd op een bepaalde functie, een bepaalde regio of een bepaald ervaringsniveau. Deze informatie zetten we om naar een maatwerkrapportage, om zo ons wervingsapparaat optimaal te laten functioneren. Zo wordt Big Data ingezet om de markt en doelgroepen realtime inzichtelijk te hebben en ons te helpen met wervingsvraagstukken. Tevens kunnen we voorspellingen doen over wervingshaalbaarheid en adviseren over in te zetten boodschap, tooling of kanalen.

Een concreet voorbeeld: We zien tekorten ontstaan, de werkloosheid daalt en het werkend bestand neemt af. De vergrijzing/ontgroening zet immer door. En het aantal concurrenten dat op dezelfde kandidaat aast neemt verder toe. Daarbij vissen we allemaal in dezelfde vijver. Komt bij dat de nieuwe generatiewerkenden een andere visie heeft op het werk en er steeds minder jongeren instromen in het MBO. Ontwikkelen, uitdaging en de vraag wat kan een bedrijf mij bieden staan voor de kandidaat centraal.

Benieuwd naar arbeidsmarktontwikkelingen binnen uw domein?