De transportindustrie zet in het tweede kwartaal van 2018 liefst 6% meer om dan het jaar daarvoor. 56% ziet een hogere bedrijvigheid. Die toegenomen bedrijvigheid zien we ook terug in personenvervoer. Daar staat tegenover dat veel ondernemers het tekort aan personeel als één van de grootste belemmeringen ziet voor groei en oorzaak voor extra capaciteitsproblemen. Zo ziet de sector vervoer het tekort aan arbeidskrachten oplopen tot ruim 31%.
Vacatures zijn steeds moeilijker te vervullen. Ruim vier op de tien werkgevers ondervindt meer wervingsproblemen. Van deze bedrijven denkt 60 procent dat dit tot hogere werkdruk bij het huidige personeel leidt. Tijd voor verandering. Want wie de kandidaat heeft bepaalt de markt. De huidige werkwijze met flex-instroom zal op een andere wijze georganiseerd moeten gaan worden om mobiliteit, loyaliteit en commitment te garanderen. En daarin denken wij graag met u mee.
Met de Intelligence Group als collaboratieve partner, zijn we aangesloten op het doelgroependashboard. Dit dashboard maakt de arbeidsmarkt voor ons realtime inzichtelijk. Dit kan in de breedte zijn, maar ook op gespecificeerd niveau, zoals gefilterd op een bepaalde functie, een bepaalde regio of een bepaald ervaringsniveau. Deze informatie zetten we om naar een maatwerkrapportage, om zo ons wervingsapparaat optimaal te laten functioneren. Zo wordt Big Data ingezet om de markt en doelgroepen realtime inzichtelijk te hebben en ons te helpen met wervingsvraagstukken. Tevens kunnen we voorspellingen doen over wervingshaalbaarheid en adviseren over in te zetten boodschap, tooling of kanalen.
EEN CONCREET VOORBEELD: We zien tekorten ontstaan, de werkloosheid daalt en het werkend bestand neemt af. De vergrijzing/ontgroening zet immer door. En het aantal concurrenten dat op dezelfde kandidaat aast neemt verder toe. Daarbij vissen we allemaal in dezelfde vijver. Komt bij dat de nieuwe generatiewerkenden een andere visie heeft op het werk en er steeds minder jongeren instromen in het MBO. Ontwikkelen, uitdaging en de vraag wat kan een bedrijf mij bieden staan voor de kandidaat centraal.
Benieuwd naar arbeidsmarktontwikkelingen binnen uw domein?
Neem contact op met onze arbeidsmarktspecialist René Bieman
Het genereren van een grote stroom aan sollicitanten om te voldoen aan die ene grote uitvraag of die structureel hoge wervingsbehoefte, verdient een andere aanpak in een schaarse markt. Omdenken noemen wij dat. Natuurlijk hebben we het dan over het aanspreken van alternatieve doelgroepen, het anders benaderen van planningen of het herzien van vereisten. Maar het belangrijkste is het creëren van een concept. Een aansprekende boodschap en visual, volledig gericht op de doelgroep en wat zij belangrijk vinden. Of ingestoken op verbetering van het imago van uw merk of van de functie. Of beide..... Natuurlijk kunnen we dat niet alleen, dat doen we SAMEN. SAMEN met onze experts, SAMEN met de experts van onze partners en SAMEN met U. Want niemand kent uw bedrijf beter dan uzelf. In enkele brainstormsessies komen we tot de kern en presenteren we u enkele concepten met een volledig uitgedachte rationale daarachter. Nieuwsgierig? See for yourself.
PROVEN CONCEPTS:
FACTS & FIGURES | |
Businesspartner | Albert Heijn |
Campagneperiode | doorlopend / 2020 |
Marketingstrategie | Online (job) ads |
Opdracht | 100 nieuwe bezorgers p.w. |
FACTS & FIGURES | |
Businesspartner | G4S |
Campagneperiode | 2018 / 2019 |
Marketingstrategie | Cross-channel |
Opdracht | 120 beveiligers PI |
FACTS & FIGURES | |
Businesspartner | PostNL |
Campagneperiode | 6 weken / Q3 2018 |
Marketingstrategie | Cross-channel |
Opdracht | 30 chauffeurs CE |
Wilt u meer weten over dit onderwerp of een eigen campagne starten?
Neem contact op met onze Marcom Afdeling
De aandacht voor duurzame inzetbaarheid groeit, in een wereld waarin de technologische ontwikkelingen ervoor zorgen dat werk en organisaties in hoog tempo veranderen. Consolid biedt klanten ondersteuning bij het bevorderen van de duurzame inzetbaarheid en mobiliteit van hun medewerkers. Het benutten van al het aanwezige talent en alle kwaliteiten wordt een voorwaarde voor organisaties om wendbaar te blijven. Laat uw medewerkers proactief aan de slag gaan met hun eigen inzetbaarheid: ‘een leven lang leren & ontwikkelen’. Zo creëer je een wendbare organisatie, waarin de medewerkers in beweging komen.
In onze portal doorlopen medewerkers een programma waarin ze, afgestemd op uw klantvraag:
• laagdrempelig geactiveerd worden na te denken over hun inzetbaarheid
• diepergaand inzicht krijgen over hun eigen mogelijkheden in werk
• kennismaken met het domein Vervoer & Veiligheid en het vacature aanbod van Consolid
Zitten uw medewerkers nog wel helemaal op hun plek? Vraag het Jasper den Haan, onze directeur sales.
Neem contact op met Jasper den Haan
We investeren jaarlijks flink in het opleiden van ons interne personeel, maar zeker niet minder in het opleiden, nascholen of omscholen van onze grote groep flexkrachten actief in vervoer en veiligheid. Zo breiden we met elkaar onze kennis en vaardigheden steeds verder uit, verbreden we onze horizon en zien we de toekomst met veel ambitie tegemoet. Die spirit klinkt door in ons DNA. Het maakt dat we graag aangesloten blijven, mee willen doen in de veranderende wereld en staan te trappelen om uit naam van Consolid voor u het verschil te gaan maken.
Opleiden, nascholen of omscholen? Verdiep, verbreed, ontwikkel en ontplooi.
Naar de Consolid Academy Neem contact op met onze specialist opleidingen Nico Veelders
NASCHOLING EN CARRIEREPERSPECTIEF
Via de Consolid Academy bieden we onze chauffeurs de verplichte nascholingsmodules, zo zijn al onze chauffeurs altijd up-to-date. Maar buiten de verplichte modules hebben we ook in kaart gebracht welke toekomst er voor een ieder in bereik ligt. Ontwikkeling is immers optimale binding!
VAST EN ZEKER GECOMBINEERD
Wij zorgen er graag voor dat u als werkgever alleen de lusten en niet de lasten heeft. Om u de administratieve rompslomp uit handen te nemen, kunt u bij ons uw medewerkers op de payroll zetten. Mooi voordeel voor de medewerker is dat wij het aantal uren kunnen aanvullen bij andere opdrachtgevers. Iedereen blij!