
Consolid en AH Online tekenen meerjarig contract
Consolid, de marktleider in het leveren van bezorgers voor boodschappen en pakketjes, verlengde en vergrootte onlangs het contract met Albert Heijn Online voor drie jaar.
Consolid, de marktleider in het leveren van bezorgers voor boodschappen en pakketjes, verlengde en vergrootte onlangs het contract met Albert Heijn Online voor drie jaar.
Hoofddorp, 30 juni 2020 - “In de home delivery gaat het om Wendbaarheid met een hoofdletter W, zegt Bert Brouwer, business unit manager Transport en Logistiek bij Consolid. Je moet je als partner wendbaar kunnen opstellen. Er is niets zo dynamisch als de Albert Heijn klant die wel of geen boodschappen bestelt. Wij kunnen daar moeiteloos in meebewegen dankzij onze gespecialiseerde planners, onze intelligente software en de relatie met onze bezorgers. Albert Heijn heeft voor de komende jaren de helft van zijn planning en bezorgers in onze handen gelegd. Dat is een gigantische verantwoordelijkheid waar wij trots op zijn en ons opnieuw maximaal voor gaan inzetten. Onze groeiambities in de home delivery vullen elkaar goed aan.”
Consolid is niet alleen verantwoordelijk voor recruitment en het inzetten van bezorgers bij bedrijven als Albert Heijn. “Wij verzorgen ook de gehele planning voor onze bezorgers”, vertelt Brouwer. De intensieve kennis die in de afgelopen jaren is opgedaan door de planners zorgt ervoor dat er zelden bezorgers klaarstaan die niet hoeven te worden ingezet of dat er te weinig bezorgers zijn ingepland. “Onze planningen zijn gebaseerd op onze diepgaande kennis van het gedrag van de Albert Heijn klant. Is het 25 graden of regent het juist pijpenstelen, zijn er producten in de bonus die veel plaats innemen in een bakwagen, dan maken wij een inschatting van het aantal bezorgers dat Albert Heijn over een week nodig zal hebben”, vertelt Brouwer. “In combinatie met onze eigen intelligente planningssoftware leidt dit precies tot het juiste aantal bezorgers en tevreden klanten die hun boodschappen krijgen. Maar het gevolg is ook dat de bezorgers van Consolid precies weten waar ze aan toe zijn en zelden voor verrassingen komen te staan.” Consolid begon zo’n 15 jaar geleden te werken voor Albert Heijn Online.
De planners van Consolid staan in nauw contact met de bezorgers. Zij kennen hen heel goed, kennen hun wensen en mogelijkheden voor de planning en weten ook waar de flexibiliteit zit. “Die flexibiliteit is cruciaal”, zegt Brouwer. “Toen Nederland massaal online boodschappen ging bestellen aan het begin van de coronacrisis, besloot Albert Heijn ook op zondag te gaan bezorgen om meer klanten te kunnen bedienen. Dat besluit ging per direct in. Dan weten onze planners ook meteen wie ze kunnen inplannen en wie niet. Je verliest geen tijd, je beweegt mee, je snapt de urgentie. Er is geen chaos of paniek bij ons, we gaan gewoon aan de slag. Je speelt mee in de Champions League, daar hoort ook een bepaalde houding bij natuurlijk. Je denkt proactief mee, je initieert slimme efficiencyslagen, je steekt je vinger op bij pilots omdat je dan het meeste leert en voorop blijft lopen. Home delivery is een 24/7 branche en zo opereren wij ook. Altijd bereikbaar, altijd paraat. Dat is een gegeven. Dat is ook het mooie van zo’n dynamische branche.”
Wie bezorger wordt bij Consolid kan erop rekenen dat hij of zij goed wordt begeleid. Bezorgers krijgen een training in gastheerschap. Brouwer: “Je komt bij mensen thuis, je bent het visitekaartje van een prachtig bedrijf, daar moet je mee kunnen omgaan en kunnen uitdragen. Daarnaast krijgen de bezorgers ook training in schadevrij rijden bijvoorbeeld. “En als de gemeente Amsterdam eist dat er alleen elektrische bakwagens de stad in mogen komen, dan verzorgen wij via de Consolid Academy een geaccrediteerde cursus elektrisch rijden. Dat zijn wij gewoon aan onze stand verplicht als marktleider van bezorgers in de home delivery.”
Delen